Ministerul Transporturilor promite deschiderea a 200 de kilometri de autostrada in acest an. La finele lui 2012 lungimea retelei de autostrazi poate ajunge astfel la aproape 600 de kilometri.

Actualul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a preluat de la predecesorul sau, Anca Boagiu, promisiunea deschiderii in 2012 a 200 de kilometri de autostrada. Jumatate din acestia sunt de fapt tronsoane ce trebuiau deschise de anul trecut sau care au fost realizate partial. Cealalta jumatate sunt kilometrii ce ar trebui deschisi anul viitor si care Ministerul Transporturilor spera ca e posibil sa fie inaugurati in acest an.

Unul dintre tronsoanele ce au sanse maxime de deschidere anul viitor este centura la profil de autostrada a Aradului, in lungime de 12,5 kilometri. Aceasta este continuarea tronsonului Arad – Timisoara si a fost deschisa pe jumatate in luna decembrie 2011, respectiv pe cate o banda de circulatie pe fiecare sens. Intarzierea in cazul acestui proiect este de aproximativ un an. Constructor este asocierea FCC Construccion/ PORR Technobau.

Un alt proiect cu intarzieri ce trebuia terminat acum cativa ani (vara lui 2010) este autostrada Bucuresti – Ploiesti care este in lucru la regii asfaltului Umbrarescu-Casuneanu si Besciu, precum si la firmele italiene Pizzarotti si Tirrena Scavi. Ea va fi predata de asemenea cu intirziere, cel mai probabil in 2012. Tronsonul ce porneste din centura Bucuresti pana la Ploiesti are o lungime de aproximativ 55 de kilometri si urmeaza sa fie inaugurat cel mai tarziu in a doua parte a anului.

Tot in 2012 se spera ca vor fi incheiate lucrarile si la autostrada Soarelui. Dupa cum promite Ministerul Transporturilor, in vara se vor finaliza atat cei 17 kilometri ramasi intre Medgidia si vecinatatea localitatii Murfatlar, cat si cei 11 km din centura Constanta, mai exact portiunea dintre intersectia autostrazii cu DN 3 si localitatea Ovidiu, la nord de Constanta. Pana la finele anului ar fi trebuit sa fie terminate si ambele sensuri din tronsonul Cernavoda – Medgidia, cu o lungime de 20,5 km, relicitat anul trecut. Inaugurarea acestuia ar putea avea loc insa, potrivit ultimelor semnale, in prima parte a anului viitor.

Ultimul tronson Bechtel, deschis in 2012

Acestor segmente li se vor adauga cele ce urmau sa fie predate potrivit contractelor anul viitor, dar in cazul carora exista posibilitatea devansarii termenelor. Cel mai lung tronson din aceasta categorie este Suplacu de Barcau – Bors, de 64 de km, parte a Autostrazii Transilvania, ce urma sa fie construita de Bechtel. Americanii ar trebui sa termine tronsonul in 2013, insa fostul ministru al Transporturilor a mentionat posibilitatea ca aceasta sa se intample in noiembrie 2012.

In aceeasi luna se promite si deschiderea tronsonului Deva – Orastie, cu o lungime de 33 km, executat de firmele Strabag si Straco. Un ultim tronson ce ar putea fi deschis in acest an este cel reprezentat de primii 10 kilometri dintre Timisoara si Lugoj, aflat in lucru la firma Spedition UMB, detinuta de Dorinel Umbrarescu. In cazul acestui proiect termenul contractual de deschidere este 2013.

Directorul unei firme importante de drumuri crede ca sunt sanse maxime ca numarul kilometrilor de autostrada sa creasca considerabil in 2012. “Daca se pastreaza presiunea pusa de fostul ministru al Transporturilor pe constructori, sunt sanse mari de terminare a celor 200 de kilometri. In cazul tronsonul Bechtel e doar problema banilor, cand au avut bani au lucrat. Intre Bucuresti si Ploiesti ar fi ridicol sa nu termine lucrarile in acest an. Intre Timisoara si Lugoj sunt 10 kilometri usori, iar constructorul de acolo (Spedition UMB – n.r.) vrea sa arate ca poate. Intre Medgidia si Constanta Astaldi va termina caci sunt deja in intarziere si la fel pe centura Constanta unde lucreaza FCC. Problema ar putea fi tronsonul Deva Orastie, in lucru la Straco-Strabag, unde o firma trage mai tare ca cealalta”, spune el.

Sursa: vezi articolul original


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…