Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va publica in martie anuntul de intentie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrazii Comarnic-Brasov, proiect pentru care se prevazusera inceperea lucrarilor inca din 2009.

Proiectul autostrazii Bucuresti – Brasov care urma sa includa si segmentul de aproape 60 de kilometri de la Comarnic la Brasov este discutat de autoritati inca de la inceputul anilor 2000.

Lipsa de finantare a intarziat lucrarile an de an, desi termenul de finalizare a intregii autostrazii fusese preconizat pentru 2013. Abia in 2008 a fost dat ordinul de incepere a lucrarilor pentru segmentul de autostrada de la Bucuresti la Ploiesti, iar pentru Comarnic-Brasov nici in prezent nu este realizat vreun metru de drum. Proiectul de dezvoltare al autostrazii prevedea initial patru tronsoane de lucru pe o lungime de aproximativ 164 kilometri, distanta care ar putea fi parcursa cu automobilul in doar o ora si jumatate. In 2012, lucrarile sunt in stadiu avansat doar pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti (urmand sa fie deschis partial traficului din aceast an), pentru Ploiesti-Comarnic inca se studiaza rentabilitatea proiectului, iar Comarnic-Brasov urmeaza sa fie relansat in acest an. Parteneriat public-privat pentru management de proiect.

Aflat intr-o vizita in Marea Britanie, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a participat la un eveniment pe tema parteneriatului public-privat (PPP) organizat de Trezoreria Marii Britanii.

“Am discutat despre cresterea capacitatii administrative de gestionare a proiectelor in PPP ca sa putem manageria aceste proiecte. In acest sens, am infiintat la nivelul ministerului un comitet de PPP, iar membrii sai vor primi asistenta la realizarea proiectelor. Trebuie spus ca Marea Britanie este lider in proiecte de PPP si acorda asistenta pentru astfel de proiecte in peste 40 de tari”, a declarat Alexandru Nazare, potrivit agentiei Mediafax.

Ministrul Transporturilor a discutat despre modalitatea prin care Romania poate primi asistenta si din partea Bancii Europene de Investitii, care are o divizie specializata pentru proiecte PPP.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Licitatia pentru construirea prin concesionare a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov fusese castigata, in luna mai 2009, de consortiul format din companiile Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions SA, Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA, valoarea contractului fiind de 1,5 miliarde euro.

Investitie de 900 milioane euro pentru drumul de centura Tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov era prevazut sa aiba prin proiect o lungime de 58 kilometri si 57 de poduri, pasaje, viaducte si tuneluri. Autostrada urma sa fie data in concesiune pe 30 de ani si se preconiza ca viitorul constructor sa isi recupereze valoarea investitiei fie din taxa de autostrada, daca Guvernul va decide plata unei taxe, sau din alocatii de la bugetul de stat, in cazul in care circulatia pe viitoarea autostrada A3 nu va fi taxata.

Un alt proiect Ministerului Transporturilor este constructia unui inel de circulatie in regim de autostrada in jurul Bucurestiului, evaluat la aproximativ 900 milioane euro. Si pentru acest proiect studiile de fezabilitate au fost realizate din 2007, iar finalizarea lucrarilor fusese prevazuta initial pentru 2010.

Romania are in prezent 370 km de autostrada, pe rutele Bucuresti-Cernavoda, Bucuresti-Pitesti si Campia Turzii-Gilau. Totodata, anul trecut au fost deschise circulatiei, fara insa a fi finalizate, tronsoanele Timisoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanta (aproximativ 8 km) si Medgidia-Constanta (circa 25 km). In prezent se afla in executie alti 434 km (4,09 miliarde euro), in curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) si in curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).

Sursa: vezi articolul original


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor

Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…