Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a explicat, luni 22 Februarie 2016, in plenul Camerei Deputatilor, ca la preluarea mandatului a gasit multe blocaje si estimeaza ca in luna aprilie vor veni aproape toate avizele care ar permite inaintarea lucrarilor la autostrada Transilvania.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, prezent luni la Ora Guvernului, a fost chestionat cu privire la stadiul lucrărilor la autostrada Transilvania, despre care a spus că, este posibil să se finalizeze în 2020.

autostrada_Transilvania“Sunteţi un tehnocrat într-un guvern tehnocrat, fără presiuni de ideologii politice şi departea de vreun interes politic imediat într-un an electoral. Societatea şi-a pierdut răbdarea. Vrea fapte! E timpul să daţi soluţii şi să inauguraţi cât mai urgent tronsoane din Autostrada Transilvania”, a declarat deputatul UDMR Cseke Attila.

El i-a cerut ministrului Transporturilor comunicarea unor termene realiste cu privire la autostrada Transilvania. “Ne interesează pe fiecare tronson stadiul acestora, existenţa sau inexistenţa autorizaţiilor, acordurilor şi avizelor, situaţia plăţii exproprierilor, stadiul actualizării acordului de mediu şi perspectivele de inaugurare pentru următorii doi ani”, a mai spus Cseke Attila.

“Ungaria începe din aprilie execuţia tronsoanelor care fac legătura cu autostrada Transilvania. Să nu ne trezim că ei îşi fac treaba, aduc autostrada la graniţă, iar noi nu ne facem temele”, a mai spus Cseke Attila.

“Şi noi ne dorim să facem conexiunea cu autostrada din Ungaria. Şi noi am dus autostradă la Nădlac, dânşii nu au fost acolo de partea cealaltă a frontierei” a replicat ministrul Transporturilor.

De asemenea, ministrul a arătat că blocajele pe care le-a găsit la preluarea mandatului vor fi depăşite. “Trebuie să vă spun că este vorba de foarte multe blocaje pe care le-am găsit. Pentru ele, în afară de soluţiile concrete de rezolvare, ne-am concentrat şi pentru a găsit soluţii pe termen lung pentru ca aceste blocaje să nu se mai repete pentru proiectele care vor urma (…) Sectorul 1C, care ţine de la Târgu-Mureş la Ogra, este un sector de 14 kilometri. Pe acest sector, în 17 noiembrie, când am fost investiţi am găsit HG-urile de un an şi jumătate demarate şi blocate. Practic, am procedat la deblocarea acestei situaţii şi pe 27 ianuarie am dat Hotărârea de Guvern de expropriere (…) la jumătatea lunii aprilie vom putea să dăm ordinul de începere a lucrărilor”, a declarat ministrul.

Dan Costescu a explicat că tronsonul 2A între Orga şi Câmpia Turzii este blocat pentru că nu există acordul de mediu, care va veni abia în luna aprilie. În aceeaşi perioadă ar urma să vină şi autorizaţia de construire, astfel că ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în mai-iunie.

“Pentru secţiunea 2B am găsit o procedură anulată. Practic, în companie se lucrează, acum, pentru refacerea documentaţiei pentru reluarea procedurii, care se va produce undeva în luna martie”, a mai spus ministrul.

Tronsonul 3C între Suplacu de Bacău şi Borş (60 km) a avut un blocaj din cauza disputelor interne în interiorul companiei câştigătoare, însă acestea s-au rezolvat, iar din luna martie vor începe lucrările în teren şi pe acest tronson.

Pentru CNADNR, ministrul Transporturilor a explicat că se lucrează la “consolidarea instituţională”, principalul obiectiv fiind acela de a asigura proiectarea proprie. “Pentru a nu mai fi la mâna unor companii care puteau să facă proiecte pentru oricine, numai pentru interesul companiei şi al ţării nu. La CFR este implementată proiectarea proprie, CNADNR este în curs de implementare. Ieri am văzut noua organigramă. Vor deveni operaţionali cât mai curând şi vom elimina această vulnerabilitate care ne afecta atât de mult şi pentru care vedem, practic, aceste cheltuieli foarte mari”, a spus Costescu.

La rândul său, deputatul liberal Lucian Bode i-a spus ministrului Transporturilor că există o stare generală de nemulţumire la nivelul întregii ţări cu privire la marile proiecte de infrastructură.

“Este nevoie de acţiuni ferme din partea instituţiilor care implementează aceste proiecte. (…) Faceţi sistemul funcţional, eliminaţi verigile slabe, evaluaţi companiile şi instituţiile din subordine şi reformaţi-le pe criterii de performanţă şi eficienţă. În caz contrar, atât autostrada Transilvania, cât şi alte proiecte de investiţii infrastructură de transport nu vor fi finalizate la timp, ci vor rămâne simple declaraţii”, a mai spus Bode.

Data articol: 23/02/2016

2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.