Urmarirea comportarii în exploatare în conditiile de clima specifice tarii noastre, rezultatele studiilor efectuate, evolutia tehnologiei de punere în opera, precum si traditia româneasca pun în valoare avantajele acesteia.

Dezavantaje:
  • existenta rosturilor transversale în îmbracamintea rutiera din beton de ciment deranjeaza prin zgomot;
  • defectiunile care pot aparea în îmbracamintea rutiera din beton de ciment (executie, proiectare) se elimina greu si cu cheltuieli însemnate.
  • se poate da în circulatie numai dupa ce betonul atesta rezistente mecanice corespunzatoare (3-4 saptamâni);
  • tehnologie de executie mai complexa, utilaje performante.
1. Durabilitate:

 

  • Drumurile si autostrazile din beton de ciment asigura o durata initiala sau normala de functionare – duratele (initiale si normale) de functionare sunt definite în normativul AND 554-2002 – practic dubla fata de îmbracamitea bituminoasa. Sunt exemple în tara noastra de drumuri din beton de ciment cu o comportare buna în exploatare de 50-60 de ani în conditii de trafic greu si a unui minim de lucrari de întretinere efectuate;
    Deseori îmbracamintea din beton de ciment depaseste estimarile specialistilor în ceea ce priveste durata normala de functionare.
  • Betonul de ciment prezinta rezistente mari la uzura (de 1,6 – 3 ori mai mari decât a îmbracamintea bituminoasa) si este indeformabil la orice temperatura a mediului ambiant.
    2. Costuri scazute:

     

  • Bugetul total alocat (investitie, întretinere si reparatii pentru aceeasi durata de exploatare) este semnificativ mai redus decât acelasi buget pentru autostrazi cu îmbracaminte bituminoasa ce necesita ransforsari;
  • Bugetul alocat întretinerii îmbracamintei din beton de ciment este mult mai mic decât pentru îmbracamintea bituminoasa.
    Pe durata de exploatare îmbracamintea din beton de ciment necesita cheltuieli de întretinere si reparatii mai reduse cu 40-55% fata de îmbracamintea bituminoasa.

    În conditiile unui buget restrictiv alocat întretinerii, prin folosirea îmbracamintei din beton de ciment, se poate utiliza cu succes strategia de executie a lucrarilor de tip curativ (lucrari punctuale), definita conform AND 554-2002. Chiar în conditiile unei executii necorespunzatoare (desigur nedorite), eventualele defecte sunt locale, au o evolutie lenta, nu pun în pericol siguranta circulatiei si permit programarea judicioasa a lucrarilor de întretinere / reparatii.

  • Bugetul alocat reparatiei capitale (dupa expirarea duratei de functionare) a îmbracamintei din beton de ciment este redus cu o parte din costurile agregatelor ce vor fi puse în opera prin utilizarea betonului vechi reciclat (în stratul de rezistenta).
    3. Importuri zero:

     

  • Toate tipurile de ciment, inclusiv cel specializat CD 40 (fara fisuri din contractie), posibil a fi folosite în îmbracamintea rutiera se produc integral în tara.
    Se produc în fabricile noastre cel putin 6 tipuri de cimenturi, dupa standarde europene, posibil a fi utilizate atât în îmbracamintea rutiera cât si în straturile de baza si de fundatie, din beton usor sau stabilizate.

    4. Siguranta în trafic:
  • Îmbracamintea din beton de ciment asigura vizibilitate buna pe timp de noapte, ploaie si ceata (culoarea lor deschisa este în contrast cu zonele înconjuratoare);
  • Stratul de uzura din beton de ciment asigura o rugozitate mare la rulare, prevenind derapajul. Rugozitatea suprafetei se pastreaza mult timp de la darea în exploatare.
  • Stratul de uzura din beton de ciment asigura distante mici de frânare (mai mici decât drumurile cu îmbracaminte bituminoasa);
    5. Timp scurt de executie si reparatie:
  • Drumurile si autostrazile din beton de ciment nu pun probleme deosebite legate de frecventa lucrarilor de întretinere si reparatii.
  • Îmbracamintea din beton folosind cimenturile produse în fabricile noastre poate fi data rapid în exploatare dupa executie;
  • Reparatiile suprafetelor de beton sau rosturilor potential degradate pot fi date rapid în exploatare;
    6. Rezistenta la agresivitatea mediului înconjurator si trafic:
  • Îmbracamintea din beton de ciment este insensibila la temperaturi ridicate, la înghet sau alte influente ale factorilor de mediu în orice conditii de trafic, comparativ cu îmbracamintea bituminoasa.
    Betonul de ciment în îmbracamintea rutiera a trecut cu succes proba timpului în conditiile de clima specifice tarii noastre si face fata actualelor schimbari climatice.
  • Îmbracamintea din beton de ciment este insensibila la actiunea distructiva a lanturilor antiderapante pe timp de iarna;
  • Îmbracamintea din beton de ciment este rezistenta la actiunea carburantilor, uleiurilor etc.
  • Drumurile, autostrazile si platformele industriale din beton de ciment nu impun limitari ale sarcinii pe osie sau asupra posibilitatii stationarii vehiculelor grele în perioade de timp calduros;
    7. Economie de combustibil:

     

  • Îmbracamintea din beton de ciment (prin planeitatea perfecta si indeformabilitatea stratului de uzura) reduce rezistenta la rulaj a vehiculelor (asigura reducerea consumului de combustibil cu 16-20% pentru autocamioane si cu 8-12% pentru autoturisme fata de îmbracamintea bituminoasa) reducând astfel si impactul asupra mediului înconjurator;
    8. Economie de energie electrica:

     

  • Îmbracamintea din beton de ciment asigura reducerea necesarului de energie cu 20% pentru iluminatul carosabilului în tuneluri, intersectii precum si pe arterele de penetratie în orase (culoare deschisa ce reflecta lumina artificiala).
    9. Asigura protectia mediului înconjurator:
  • Folosirea îmbracamintei din beton de ciment asigura reducerea poluarii mediului înconjurator cu pâna la de 5 ori mai putin fata de îmbracamintea bituminoasa;
    10. Asigura protectia fonica si termica:

     

  • Zgomotul produs de pneuri pe îmbracamintea din beton de ciment este redus si comparabil cu cel înregistrat pe îmbracamintea bituminoasa;
  • În perioade calduroase, betonul de ciment reflecta razele solare si contribuie, împreuna cu plantatiile de copaci adiacente caii de comunicatie, la scaderea temperaturii în zonele urbane cu pâna la 10 °C.

 


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…