Zeci de drumuri si portiuni de autostrada sunt construite ilegal, avand in vedere ca nu au audit de siguranta rutiera obtinut conform legii.

autostrada_vedere
Aceasta este concluzia inspectorilor Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, care au trimis raportul si la Directia Nationala Anticoruptie (DNA).

Insa autoritatile lucreaza la un proiect legislativ, care ar putea rezolva problema, potrivit unor surse citate de Digi 24.

Totul a pornit dupa ce Autoritatea Rutiera s-a plans ca din 2003 incoace nu a primit nicio solicitare din partea Companiei Nationale de Drumuri (CNADNR) pentru efectuarea de audituri de siguranta rutiera, care e unul dintre criteriile de acordare a autorizatiei de constructie.

Asa ca inspectorii Corpului de Control au verificat 22 de proiecte de infrastructura, dintre care 20 aveau probleme cu acest document. Printre acestea se numara autostrada Transilvania, Bucuresti-Brasov, Arad-Nadlac, Orastie – Sibiu si Timisoara-Lugoj, dar si centurile oraselor Brasov, Bacau, Caracal, Tecuci si Targu Mures, precum si tronsoane din drumurile nationale Bucuresti-Giurgiu si Craiova-Calafat.

Dar care e, de fapt, problema?

Inspectorii Corpului e Control au descoperit ca auditurile de siguranta rutiera nu au fost date de Autoritatea Rutiera, ci au fost incheiate direct intre constructori si mai multi auditori, iar unii dintre acestia nu aveau nici macar atestat. In acest mod, Autoritatea Rutiera a pierdut 16 milioane de euro.

Legea spune insa ca era treaba CNADNR sa incheie contracte cu Autoritatea Rutiera pentru obtinerea acestui aviz, asa ca inspectorii Corpului de Control au trimis mai departe raportul la DNA, pentru a verifica daca responsabilii din Compania de Drumuri pot fi acuzati de fapte de coruptie sau nu, avand in vedere ca nu au respectat litera legii.

“Este o dubla problema, si de incompatibilitate si chiar de o suspiciune de fapte de coruptie, deoarece persoanele care indeplineau acea calitate de auditor de siguranta rutiera sunt persoane care provin, unii dintre ei, din Politia Rutiera si au lucrat cu specialistii CNADNR. Exista suspiciunea rezonabila ca de asta ar fi luat nenumarate contracte pentru ca ar fi avut o relatie speciala cu persoane din CNADNR”, a declarat Alin Goga, consilier juridic la Compania Nationala de Drumuri, la postul de televiziune citat.

Din cauza acestor probleme e posibil ca sa pierdem banii europeni din care au fost finantate unele dintre proiecte.

“Tinand cont de (…) posibilele implicatii/efecte ale faptelor persoanelor responsabile asupra operatiunilor de decontare de catre Comisia Europeana a lucrarilor de construire a infrastructurii rutiere din fonduri nerambursabile, propunem sesizarea Directiei Nationale Anticoruptie”, se arata in raport.


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Aveți nevoie de ferestre și uși?

ferestre și ușiÎncercați să ne cereți o ofertă și nouă și veți primi comisioane. Discounturile pot fi de la 20% pînă la 60%. De ce? Deoarece ne putem permite avand o oferta completa și fiind importatori direcți de profile!

La unele comenzi de ferestre și uși, oferim gratuit plasele de insecte.

Facem contracte de întreținere / mentenanță. Intrați acum în parteneriate ce vă pot aduce câștiguri mari.

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor

Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.