Ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova, are tot mai multe probleme cu micile carpeli. De exemplu, unul din proiectele sale de anvergura este umplerea gaurilor din asfaltul strazilor si autostrazilor.

Caz particular, A2, primii 36 de km.

“Noi, in mod concret, daca ar fi sa respectam ce spun inginerii care merg si fac constatarea propriu-zisa pe drum, ca sa avem un covor asfaltic drept, si fara gropi, peste tot, ar trebui sa avem patru miliarde de dolari la dispozitie – pe care nu-i avem. Mai mult, acum, de cand ma aflu in aceasta postura (de ministru delegat n.r.), stiu ca in toata Europa, si in toata lumea, cel mai tarziu, la patru ani, trebuie sa tragi un covor asfaltic pe orice suprafata sau DN. La noi, inca avem noroc ca fundatiile drumului – acolo unde exista, normal (?!) – sunt bine facute, si atunci ar trebui inlocuite numai covoarele asfaltice de suprafata; dar noi nu avem suficiente fonduri pentru asta. Pe A2, pe primii 36 de km – cei dintai construiti in 2004 – 2005 -, covorul asfaltic nu a fost schimbat in ultimii 11 ani, deloc. Nu-mi place sa vorbesc despre greaua mostenire, dar acesta ar fi trebuit schimbat de acum trei-patru ani”, a spus Sova, intre altele, la emisiunea “Dupa 20 de ani”, realizata de ProTV.

In acest caz, ministrul vorbeste totusi de o mostenire complicata, care insa nu i-a parvenit, asa cum lasa sa se inteleaga, pe filiatie PDL, ci PCR-PSD.

Acest prim tronson al A2, in ambele sensuri de mers, inceput inainte de a”�89 si finalizat in 2004, a fost realizat din dale de beton. In timp, au aparut, din cauza solutiei constructive aplicate, doua probleme grave: gaurile, tot mai mari, in beton, si largirea prin eroziune a rosturilor intre dale. In consecinta, pe acest tronson, nu se poate vorbi despre schimbarea covorului asfaltic de suprafata, nici in ultimii 11 ani, nici in ultimii patru-cinci ani, ci despre remedierea problemelor aparute, ori de cate ori este nevoie.

Treaba facuta in bataie de joc

Gandul a fost la Km 36-37, de pe A2, si a observat ca problemele au fost remediate; dar cu o lipsa de profesionalism si intr-o bataie de joc demne de remarcat.

Atat gropile, cat si rosturile – transversale pe sensul de mers – au fost incarcate cu asfalt. Daca umplutura gropilor s-a aliniat cumva la nivel, rosturile au devenit un fel de rulouri peste care, topaind peste 20 de kilometri, conducatorii auto se simt ca intr-o senileta.

Suspensii, bucse, creieri si dinti, totul, clantane la unison in aceasta sacadare necontenita.

Lipsa de profesionalism cu “marcaj”

Interesant este ca, in loc sa-si faca treaba cu aplicatie, responsabilii cu intretinerea autostrazilor au avut grija – ei insisi consimtind ca au facut lucru de mantuiala -, sa-i avertizeze pe soferi printr-un marcaj, postat intre cele doua sensuri de mers, ca urmeaza “Drum denivelat”. Un lucru mizerabil facut – din banii putini ai ministerului, aruncati fara “rosturi” intre dale de beton.

sursa: Gandul.info


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.