O noua tehnologie de construire si reabilitare a drumurilor, bazata pe solutii de polimeri, care e sigura din punct de vedere ecologic, mult mai ieftina decat procedurile de asfaltare utilizate pe scara larga la ora actuala, cu costuri de intretinere reduse si cu o garantie de cel putin 10 ani

Soselele din Romania
In Romania, constructia de autostrazi ar trebui sa fie o prioritate, deoarece fara o infrastructura bine dezvoltata, Romania pierde miliarde de euro din investitii straine.

Insa ca in orice afacere in care se vehiculeaza sume imense, constructia de sosele din Romania este umbrita de o serie de interese ascunse, ce aduc indirect mari prejudicii cetatenilor tarii. Vom da doar cateva exemple, despre care s-a discutat deja pe larg in presa romaneasca.

Autostrada Bucuresti-Pitesti poate fi considerata de departe o afacere foarte profitabila. Mostenita de la regimul Ceausescu, nici un Guvern post-decembrist nu a reusit sa o reabiliteze astfel incat sa nu inghita mereu alti bani. Astfel ca Romania se poate lauda cu cea mai proasta si mai scumpa autostrada din Europa. Inaugurata in 1973 si construita practic de doua ori si reabilitata de patru ori, autostrada a costat aproape 300 de milioane de euro. Prima data autostrada a fost modernizata in anii `80 dupa care, din nou, in 1995. In 1998 a avut loc o reabilitare pe o lungime de 110 km. Lucrarea a durat doi ani si a costat 100 de milioane de euro. Insa dupa nici un an de zile, autostrada a cedat din nou. In 2001, firma de consultanta care a facut receptia a fost data in judecata de statul roman. In 2003 autoritatile decid din nou sa reabiliteze o portiune de 23 km. Pretul: 14 milioane de euro.

Daca 300 de milioane de euro vi se pare o investitie majora, atunci poate ar trebui sa stiti ca autostrada cea mai scumpa din Romania va costa peste 1,5 miliarde de euro…

Consortiul franco-elen Vinci-Aktor va construi tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, pentru suma de 1,5 miliarde euro, pana in 2014. Durata concesiunii este de 30 de ani, costurile pentru fiecare kilometru de autostrada construit fiind de 21,18 milioane de euro, conform sumei stipulate in contract.

De mai multe ori insa, dupa ce contractele au fost incheiate, s-a descoperit ca firmele contactate aveau un trecut dubios. De exemplu, s-a descoperit ca una dintre companiile desemnate sa coordoneze lucrarile la o autostrada importanta a Romaniei, a fost protagonista mai multor scandaluri legate de contracte ilegale si afaceri murdare incheiate cu statul turc. unui dezastru economic. In urma acestui scandal, ministrul turc al transporturilor si-a pierdut functia, la fel petrecandu-se lucrurile si cu ministrul energiei.

Am putea enumera in continuare o serie intreaga de astfel de nereguli, insa presa romaneasca le acorda deja suficient de mult spatiu.
Care este oare solutia iesirii dintr-un astfel de impas? Realizarea unor sosele mai ieftine si mult mai bune din punct de vedere calitativ si, nu in ultimul rand, o justitie care sa isi faca datoria. Daca ultima parte a solutiei pare a fi mai greu de realizat, prima parte poate fi acum infaptuita.

Global Center of Ecological Research
Firma Global Center of Ecological Research este un nume momentan necunoscut in peisajul romanesc, insa (credem noi) nu pentru mult timp. In spatele acestei initiative se gasesc doua nume importante in cercetarea romaneasca de varf: Prof. Univ. Dr. Godeanu Marioara, Prof. Univ. Dr. Godeanu Preda si inventivitatea si calitatile de exceptional manager al celui de al treilea membru al echipei, domnul Cristian Daniel, „creierul” echipei.

Prof. Univ. Dr. Godeanu Marioara este un nume foarte cunoscut in cercetarea romaneasca. Peste 17 ani petrecuti la catedra, coautor la 30 de brevete de inventii, autor a 5 volume de specialitate, detinatoare a Premiului Academiei Romane „Emanoil Teodorescu”si a 25 de medalii de aur, 15 de argint si 9 de bronz la saloanele internationale si nationale de inventica. Pe parcursul activitatii sale stiintifice d-na dr. Godeanu Marioara a realizat cercetari extinse in domeniul ecologiei aplicate si a conceput noi tehnologii de epurare cu ajutorul plantelor si instalatiilor specifice de epurare. Insa d-na Godeanu Marioara este cunoscuta in tara noastra in special prin activitatiile stintifice desfasurate in cadrul celebrei piramide experimentale construita de ea la Pitesti. In perioada 1986-1992 ea a coordonat acolo, o serie de cercetari care vizau cunoasterea tipurilor de energie determinate de efectul de piramida asupra structurilor vii, a initiat primele cercetari care vizau evidentierea „memoriei apei” la plante si a realizat studii extinse asupra fenomenului de comunicare intre diversele structuri vii.

Celalalt membru al comisiei stiintifice al firmei Global Center of Ecological Research este domnul Prof. Univ. Dr. Godeanu Preda. Activitate stiintifica?

Peste 18 ani petrecuti la catedra, conducator al unui institut de cercetare, autor/coautor a 18 volume de specialitate si membru in 15 comisii si societati stiintifice din tara si din strainatate. Cu o activitate extinsa in domeniul ecologiei aplicate, brevete legate de elaborarea unor tehnologii de epurare a apelor uzate, de protectie a mediului si de reconstructie ecologica, domnul dr. Godeanu Preda, expert al Academiei Romane, este fondatorul unui domeniu nou in ecologia aplicata – cel al Ecotehniei.

O noua tehnologie
Echipa Global Center of Ecological Research (GCER) si-a propus inca de la inceput un tel ambitios. Conceperea unei tehnologii noi de construire si reabilitare a drumurilor, bazata pe solutii de polimeri, care sa fie perfect sigura din punct de vedere ecologic, mult mai ieftina decat procedurile de asfaltare utilizate pe scara larga la ora actuala, cu costuri de intretinere reduse si care sa ofere o garantie de cel putin 10 ani.

Totul a inceput cu aproximativ un an in urma, cand echipa a inceput primele studii in vederea descoperirii unor solutii eficiente. Au fost evaluate pe larg o serie de produse bazate pe solutii de polimeri din strainatate, insa dupa testari indeungate, a devenit clar faptul ca produsele cele mai performante oferite de posibili parteneri straini nu se ridica la inaltimea asteptarilor.

Intr-un cuvant, trebuia conceput ceva complet nou.

A urmat o perioada de tatonari si de studii in laborator, urmata de incercari pe diverse tronsoane din tara si in cele din urma, produsul mult asteptat si-a facut aparitia.

Numit „MariVila Road Polimer“, produsul Global Center of Ecological Research se detaseaza net de celelalte metode de realizare a drumurilor, prin avantajele sale.

Despe ce este vorba mai exact?
Este vorba in esenta despre o solutie de polimeri care combinata cu un agregat specific, este aplicata pe un tronson pregatit anterior. Intr-un interval de timp de maximum 10 ore , mixtura se solidifica, rezultand un drum superior din multe puncte de vedere asfaltarii clasice.

Care sunt avantajele acestui nou produs?
­1) investitii la 60% din valoarea unui drum asfaltat
2) 10 ani garantie de la data finalizarii.
3) costuri de intretinere cu 80% mai mici fata de tehnologia cu asfalt
4) produs sigur din punct de vedere ecologic

Adica, in traducere libera, economii de sute de milioane de euro de la bugetul de stat (in cazul in care acest sistem ar fi folosit pe scara larga pentru construirea si repararea drumurilor de la noi din tara), imposibilitatea diverselor grupuri de interese de a mai „suge“ constant diverse sume de bani, deloc neglijabile, pentru a „repara“ mereu sosele de-abia asfaltate (datorita garantiei de 10 ani si a costurilor de intretinere mult reduse) si siguranta in functionare, datorita respectarii riguroase a normelor ecologice.

Pentru a putea trece la implementarea solutiei create, GCER avea insa nevoie de un partener de incredere. Acesta a fost gasit in persoana domnului Marin Mandrila, patronul cunoscutei firme de constructii Mari-Vila Com.SRL, firma recunoscuta pe plan national si international pentru calitatea lucrarilor executate.

Testari
Pentru a convinge pe deplin, erau necesare niste testari care sa ateste ca produsul grupului Mari-Vila Com&GCER se ridica la cele mai inalte standarde de calitate de pe piata mondiala. Prin urmare, alegerea fireasca a fost SGS.

SGS (Societe Generale de Surveillance) este la ora actuala liderul mondial in domeniul inspectiei, verificarii, testarii si certificarii. Recunoscuta la nivel mondial ca o companie ce a impus noi standarde de performanta si calitate, SGS are peste 65000 de angajati, avand peste 1000 de birouri in intreaga lume. Fiind infintata in 1878 si avand in prezent sediul central in Elvetia, SGS este totusi destul de putin cunoscuta in Romania, datorita verificarilor foarte exigente pe care le realizeaza si de care autoritatile si firmele romanesti se cam feresc.
In luna septembrie 2009, SGS a inceput testarea produsului Mari-Vila Com&GCER. Reprezentantii SGS au prelevat probe de polimer, au realizat turnari experimentale, au facut vizite la statiile de sortare de la care grupul Mari-Vila Com&GCER isi face aprovizionarea cu agregatele necesare (pentru a preleva probe) si au realizat o serie intreaga de teste (teste de rezistenta la uzura – prin rularea unor utilaje de constructii cu senile cu o greutate de sase tone – coeficient de frecare, grad de compactare, etc.).

In final, reprezentantii SGS au prelevat probe de laborator de pe diverse tronsoane experimentale finalizate ale grupului Mari-Vila Com&GCER.

Rezultatul a fost binenteles cel meritat. Verificarile SGS au confirmat pe deplin calitatea produsului si muncii echipei multidisciplinare a echipei Mari-Vila Com&GCER.

Astfel ca, la ora actuala, grupul Mari-Vila Com&GCER este unicul constructor de drumuri din Romania inspectat de SGS. Nici una dintre firmele de constructii din tara noastra care au incheiat contracte de miliarde de dolari pentru realizarea unor autostrazi, nu au fost inspectate de SGS. Ne intrebam de ce..

Deznodamant
In prezent firma Mari-Vila Com in parteneriat cu Global Center of Ecological Research lucreaza la reabilitarea unor drumuri montane din zona Carpatica. Deja produsul cuplului Mari-Vila Com&GCER este foarte cautat, clientii fiind atrasi (si pe buna dreptate) de calitatea unor astfel de drumuri ecologice si de investitia redusa necesara pentru constructia lor.

Ultimele testari efectuate au aratat ca solutia oferita de grupul Mari-Vila Com&GCER poate fi aplicata chiar si in conditii meteo neprielnice. Mai exact, echipa Mari-Vila Com&GCER poate lucra linistita chiar si pe ploaie. In plus, se fac deja cercetari pentru un nou compus de polimeri care sa poata fi aplicat si in conditii de 00 Celsius.

Ceea ce ni se pare insa si mai interesant este ca, in cadrul proiectelor deja realizate, echipa Mari-Vila Com&GCER a ajuns la performanta de a putea realiza un tronson de aproape 5 km de drum pe zi, ceea ce spune foarte mult despre eficienta acestei metode in raport cu deja invechita metoda a asfaltarii.

Ca si planuri de viitor, pentru anul 2010, grupul Mari-Vila Com – Global Center of Ecological Research preconizeaza finalizarea unei fabrici de productie de polimeri, dedicati construirii de drumuri ecologice, unitate ce va fi amplasata pe teritoriul Romaniei.
In plan secundar, se deruleaza deja un proiect de parteneriat romano-maghiar, prin deschiderea unei firme de cercetare-dezvoltare in Ungaria, sub patronaj Mari-Vila Com&GCER. Ca de obicei, inteligenta romaneasca este mult mai apreciata in afara tarii…

Date de contact:
SC. Mari-Vila Com. Srl
Drumul Gura Calitei, Nr 34-38
Sector 3, Bucuresti
Tel. 021-3452128/29/30
Fax. 021-3452211
email: contact@marivila.ro
www.marivila.ro

de Patrut Cristian [Articol extras din Nexus Magazine, Anul V, Numarul 13 (octombrie – decembrie 2009)]


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor

Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.