Autostrada Zăpezii

Primul tronson din mult aşteptata „Autostradă a Zăpezii” Bucureşti-Braşov a fost inaugurat în iulie 2012, cu chiu, cu vai: fără ieşiri secundare şi cu restricţii de viteză mai rele decât pe un drum naţional. Aproape un an mai târziu, tronsonul Bucureşti-Ploieşti al autostrăzii A3 îşi dovedeşte inutilitatea pentru şoferii români, în contextul actual: legătura cu Bucureştiul nu există decât prin Centura Capitalei, la Ştefăneşti, şosea care se sugrumă începând de la Afumaţi până la Glina, spre Autostrada Soarelui.

Datele obţinute de gândul arată că pe bucata de autostradă Bucureşti-Ploieşti circulă în prezent cu peste 75% mai puţine autovehicule decât era estimat iniţial de autorităţi, în timp ce mult aşteptata eliminare a aglomeraţiei de pe DN1 a fost rezolvată în proporţie de doar 30%, pe un tronson insignifiant din punct de vedere al mersului „bară la bară” – Bucureşti-Bărcăneşti.

În timpul săptămânii, autostrada Bucureşti-Ploieşti pare ruptă dintr-un peisaj nord-coreean: goală, cu ieşiri secundare care se termină abrupt în câmp şi cu unele marcaje încă acoperite cu plastic, pentru a nu trimite vreun şofer neexperimentat cu maşina pe un drum fără ieşire. Ar fi mai potrivit ca acest cap de autostradă să se numească Ştefăneşti-Ploieşti, căci aici te lasă drumul, în Şoseaua de Centură a Capitalei. Până în oraş, mai ai vreo 20 de kilometri. Dacă ai treabă în nordul sau vestul Capitalei, ai noroc, dacă nu, intri în iadul vechii Şosele de Centură.

Nu merită să intri pe aici dacă vii de la munte, decât dacă stai în Pipera sau în Colentina”, spune un şofer cu experienţă. E drept, mergi mai repede pe autostradă decât pe DN1, însă drumul Bucureşti-Ploieşti e cam cu vreo 20 de kilometri mai lung decât pe DN1, iar timpul pe care l-ai câştigat prin viteza de autostradă, îl pierzi în marea împotmoleală de pe Centură, care de la Afumaţi către Glina (către cartierele din sudul şi estul Capitalei) se sugrumă de la două benzi pe sens la una singură.

Autostradă versus DN1, în cifre: ce preferă şoferii români

Din cifrele obţinute de gândul, de la Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) şi de la Poliţia Rutieră, reiese că deocamdată şoferii preferă în continuare să meargă pe DN1, pe tronsonul Bucureşti-Ploieşti, dând peste cap aşteptările autorităţilor, care se aşteptau ca noua autostradă să preia masiv din traficul către şi dinspre staţiunile de pe Valea Prahovei.

În 2013, aproximativ 9.300 de autovehicule au circulat în medie zilnic pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. Cu toate acestea, autorităţile se aşteptau la o valoare medie a traficului zilnic de 39.000 de autovehicule, conform datelor obţinute de gândul de la DPIIS. Aceasta înseamnă că autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti nu îşi face treaba nici măcar pe sfert: 23,8% din traficul estimat iniţial.

Sursa: www.gandul.info- 04.06.2013


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…