Autrostrada Deva-Orăştie

Chinul şoferilor pe DN 7 între Deva şi Arad continuă. Pentru cei care merg spre Arad el începe chiar de la punctul final al tronsonului de autostradă. Nici celor care vin dinspre Arad spre Sibiu nu le este prea uşor. Din spusele conducerii CNADNR reiese că soluţia provizorie aplicată pentru legarea traficului de pe DN 7 cu autostrada tinde să devină permanentă. Anunţul reluării licitaţiei pentru lotul care ar continua autostrada spre Lugoj face ca perioada de aşteptare a rezolvării problemei să fie şi mai lungă.

Dacă mergi spre Arad, ori Timişoara, şi vrei să eviţi oraşele Orăştie, Simeria şi Deva, de vreo două săptămâni ai la dispoziţie 32,5 kilometri de autostradă. Bucuria-ţi trece repede. Autostrada se termină la Şoimuş, la 4 kilometri de Deva, cu un giratoriu. Cine are drum de aici, spre Oradea, scapă uşor: face dreapta şi gata.

Cine merge spre Arad ori Timişoara, trebuie să facă giratoriul, să treacă podul de peste Mureş, apoi să aştepte la intrarea pe vechiul şi încă mult circulatul DN 7, situată pe o bretea în urcare. De fapt, şi cine merge spre Deva este obligat să facă dreapta, apoi un alt giratoriu, situat pe drumul naţional, şi o întoarcere de 180 de grade spre Deva. O manevră similară este obligat să facă şi şoferul care vine dinspre Arad şi vrea să urce pe autostradă. Nu mai poate intra de pe DN 7 direct pe pod, ci trebuie să mai meargă înainte doi kilometri, spre Deva, după care să întoarcă într-un alt giratoriu şi să revină spre podul care duce spre tronsonul de autostradă.


Provizorat românesc

Soluţia cu cele două giraţii amplasate pe DN 7 pentru conexiunea de trafic spre şi dinspre autostradă a fost aplicată în decembrie, anul trecut, când s-a dat în folosinţă jumătate din autostrada Deva – Orăştie. Pe atunci oficialii judeţului Hunedoara sperau ca în această vară CNADNR să vină cu o soluţie definitivă a problemei, respectiv un singur giratoriu amplasat exact la ieşirea de pe podul de peste Mureş dinspre autostradă în DN 7.

Zona este în pantă, aşa că s-ar fi cerut o decopertare serioasă şi o “îndreptare” la orizontală a perimetrului. Asta au cerut cei de la Consiliul Judeţean dar s-au ales cu nimic. Şi Serviciul Rutier din cadrul IPJ Hunedoara a făcut numeroase adrese în acest sens, dar n-a primit niciun răspuns mulţumitor.

“Nu se putea amenaja o singură giraţie provizorie chiar în drept cu podul pentru că acolo zona este înclinată, iar camioanele de pe DN 7 care ar fi vrut să facă stânga pentru a intra pe pod, apoi pe autostradă, ar fi riscat să se răstoarne. Am avut probleme, mai ales în primele trei luni ale anului, cu tirurile care veneau de pe autostradă şi rămâneau blocate în rigola bretelei de legătură a podului cu DN 7. Acum s-au pus parapeţi de beton, iar breteaua s-a mai lărgit. În ce priveşte însă aplicarea unei soluţii definitive acolo, ni s-a răspuns că nu a fost prevăzută în proiect şi că nu ne rămâne decât să mai aşteptăm”, spune comisarul-şef Dan Micu, şeful Serviciului Rutier al IPJ Hunedoara.

Licitaţie reluată pe lotul 4 Deva – Lugoj

Aşteptarea va fi însă destul de lungă. La inaugurarea tronsonului de autostradă Deva – Orăştie, directorul CNADNR Mircea Pop a dat un răspuns evaziv când a fost întrebat cum se rezolvă problema improvizaţiei de la Şoimuş: “O să îmbunătăţim ce putem, dar, ştiţi dumneavoastră cum e cu provizoriul ăsta… . Trebuie mai întâi să facem lotul 4 (din tronsonul Deva – Lugoj – n.red.) cât mai repede. Să-ncepem de-aici ca să putem da drumul la trafic (în continuare pe autostradă spre Lugoj şi nu pe DN 7 – n.red.). Vedem ce îmbunătăţiri o să putem aduce acelei ieşiri în DN 7”.

Iar lucrările la lotul 4 de care vorbea acum două săptămâni şeful CNADNR nu încep în septembrie, aşa cum ar fi fost de aşteptat. De fapt, nu se ştie exact când anume încep, pentru că licitaţia pentru acea porţiune de autostradă este blocată, în urma contestaţii depuse de firma austriacă Strabag. Conform deciziei Consiliului Naţioal pentru Soluţionarea Contestaţiilor, ofertele pentru lotul 4 de pe autostrada Lugoj – Deva se vor reevalua. Asta după ce comisia de licitaţii din CNADNR a evaluat ofertele iniţiale vreme de 9 luni.

Cum a rămas Deva fără acces facil la autostradă

Primele informaţii cât de cât clare despre cum urma să arate autostrada Deva – Orăştie au apărut prin 2004. În 2007 se vorbea intens de realizarea unei conurbaţii Deva – Hunedoara – Simeria care să aibă un nod la autostradă în dreptul localităţii Sântuhalm. Apoi s-a discutat de un alt nod, situat şi mai aproape de reşedinţa judeţului. Totul a rămas însă la stadiul de discuţii. Ani în şir Deva nu a avut un plan urbanistic valid, motiv pentru care proiectanţii nu au putut lua în discuţie niciuna dintre variante.

Sursa: www.evz.ro – 16.06.2013


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.