Peste 27.000 de accidente rutiere cu morți sau răniți au fost înregistrate în 2016 în România, cu aproximativ 3.000 mai multe decât în anul precedent, potrivit Profit.ro.

Cinci români mor zilnic din cauza accidentelor rutiere

Peste 1.900 de oameni au murit anul trecut în accidente produse pe străzile din România, arată datele Poliției făcute publice de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România.

Numărul victimelor a crescut și în 2016, la fel ca în ultimii 6-7 ani, marcând un plus de 20 de persoane față de 2015. Una dintre principalele cauze ale numărului ridicat de accidente grave este structura precară a rețelei de drumuri publice.

Numărul deceselor rutiere la un milion de locuitori a fost în 2016 în România de 97, în ușoară creștere față de 2015. Aceste nivel este aproape dublul mediei UE, de 50 de decese la un milion de locuitori. Singura țară care ne depășește este Bulgaria cu 99 persoane decedate la un milion de locuitori.

Țările cel mai bine plasate din acest punct de vedere sunt Suedia, cu 27 decese la un milion de locuitori, Marea Britanie cu 28 de decese. Cu excepția țării noastre și a Bulgariei, alte țări cu număr mare de decese sunt: Letonia (80 de decese la un milion de locuitori), Polonia cu 79 decese, Grecia cu 75 decese.

Țările care au înregistrat o ameliorare substanțială în perioada 2010-2016 sunt Portugalia (scădere de 40%). Malta a înregistrat, dimpotrivă, o creștere de 69%. La nivelul Uniunii scăderea medie înregistrată a fost de 19%. În 2016 numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a fost de 25.500.

Potrivit cifrelor prezentate marți, peste jumătate din accidente, respectiv 55% au avut loc în mediul extraurban, 37% au avut loc în zonele urbane și doar 8% pe autostrăzi. Șoferii și pasagerii lor au fost subiecții a 46% din accidentele rutiere, pietonii a 21% dintre acestea, motocicliștii la 14%, iar bicicliștii la doar 8%.

Cum se explică poziția ”fruntașă” a României

Ponderea ridicată a deceselor rutiere în România față de restul UE impune anumite precizări. Nu întotdeauna explicația este caracterul mai impetuos al șoferilor români sau bulgari.

Un prim factor explicativ este lipsa autostrăzilor. Comisia Europeană arată că doar o mică parte a deceselor au loc în accidente pe autostrăzi căci pe acestea foarte puțin accidente sunt frontale, cele mai periculoase. Lipsa autostrăzilor în România face ca o bună parte a traficului să aibă loc pe șosele pe care sensurile de circulație nu sunt separate fizic, fapt pentru care coliziunile sunt frontale și, în consecință, grave.

Pe de altă parte, lucrările de reparații prost semnalizate, gropile, inovațiile Companiei de Drumuri cum ar fi parapeți separatori de sens pe drumuri fără giratorii sau insule nesemnalizate, neiluminate în mijlocul drumului, sunt alte posibile cauze.

Starea tehnică necorespunzătoare a vehiculelor, precum lămpile arse, farurile prost reglate și lipsa verificărilor tehnice din partea Poliției, toate acestea pot fi considerate alți factori cauzatori de accidente.


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Aveți nevoie de ferestre și uși?

ferestre și ușiÎncercați să ne cereți o ofertă și nouă și veți primi comisioane. Discounturile pot fi de la 20% pînă la 60%. De ce? Deoarece ne putem permite avand o oferta completa și fiind importatori direcți de profile!

La unele comenzi de ferestre și uși, oferim gratuit plasele de insecte.

Facem contracte de întreținere / mentenanță. Intrați acum în parteneriate ce vă pot aduce câștiguri mari.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…