După ce constructorii au încins grătarele în tunel, primarii localităţilor pe unde va trece autostrada Sibiu-Orăştie (82 km) – din care joi sunt programaţi să fie inauguraţi 70 de kilometri – anunţă focuri de artificii de o oră, concerte şi alte “manifestări frumoase” în cinstea marelui eveniment.

Nu toţi primarii aplaudă investiţia şi spun că până acum autostrada le-a adus doar dezavantaje, amintind că autorităţile întârzie cu plata despăgubirilor – de 0,92 lei pe metrul pătrat- în urma exproprierilor.

CNADNR va inaugura joi 70 de kilometri din autostrada Sibiu-Orăştie, mai exact loturile 1 (24 km), lotul 2 (19 km) şi lotul 4 (27 km). La inaugurare este aşteptat să taie panglica premierul Victor Ponta, după cum spun primarii contactaţi de gândul. Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, de 22 de km, va fi gata abia anul viitor, din cauza alunecărilor de teren.

Un alt segment care ar urma să fie inaugurat în aceste zile este Deva-Lugoj, lotul 1 (27 km). Astfel că în total, în acest an ar putea fi inauguraţi 115 km.

Peste 400 de muncitori care au lucrat la lotul al patrulea al autostrăzii Sibiu – Orăştie au luat parte recent la o petrecere în tunelul de la Săcel, unde au instalat mese şi grătare, reprezentanţii constructorului afirmând că petrecerea a fost organizată “în semn de aprecierere a muncii angajaţilor”.

Dăncilă, primar Sebeş: Eram nevoiţi să asfaltăm străzile din oraş de două ori pe an

Locuitorii din Sebeş se bucură cel mai mult de noua autostradă, potrivit edilului localităţii, Adrian Alexandru Dăncilă.

El spune că are „planuri mari” după ce oraşul va „scăpa” de cele 45.000 de maşini care îl tranzitează zilnic, intenţionând să „dea drumul” unui proiect de modernizare a centrului oraşului.

„Odată cu deschiderea circulaţiei scăpăm de traficul infernal. Zilnic, oraşul este traversat de 40.000-45.000 de maşini. Noi asfaltăm oraşul de două ori pe an, primăvara şi toamna, din cauza traficului greu. Mutarea circulaţiei pe centura ocolitoare, care face parte din noua autostradă, înseamnă timp câştigat pentru şoferi şi mai puţină poluare pentru locuitorii oraşului. Sper ca de acum înainte vom asfalta doar odată pe an”, a declarat pentru gândul Adrian Dăncilă, primarul Sebeşului.

El a precizat că deschiderea circulaţiei va avea loc joi. „Nu ştiu la ce oră. În funcţie de când vine premierul”, adaugă Dăncilă.

Mai mult, a doua zi după inaugurarea autostrăzii, primăria Sebeşului va organiza un spectacol cu focuri de artificii pentru a sărbători deschiderea autostrăzii şi faptul că oraşul scapă de poluarea cauzată de traficul greu.

„Vom organiza vineri „Sebeşul fără maşini”. Bineînţeles că a fost ideea mea. Va fi un spectacol cu trei formaţii de muzică din Sebeş. Programul artistic va dura o oră. După, va fi un foc de artificii. Cu totul va dura două ore. Ca să poate rezista şi lumea, că este frig”, spune edilul din Sebeş.

El a evitat să precizeze câţi bani a alocat primăria pentru spectacolul „Sebeşul fără maşini”. „O facem din forţe proprii”, s-a eschivat el.

“Manifestări frumoase”, la Spring

Cu “manifestări frumoase” în cinstea autostrăzii se laudă şi primarul comunei Spring, Daniel Rusu, doar că vrea să le facă anul viitor, când va fi gata şi al treilea tronson şi se va putea circula pe autostradă de la Sibiu la Orăştie.

„O să facem manifestări frumoase, dar anul viitor, când se va deschide circulaţia pe întreg tronsonul. (…) Am teren din rezerva de stat şi vreau să îl scot la licitaţie, pentru a-l oferi investitorilor. Dar asta anul viitor”, ne dezvăluie primarul Daniel Rusu.

Primar Apoldu de Jos: Vrem să facem un parc industrial

Şi Ioan Nicoară, primarul din Apoldu de Jos, se bucură de noua autostradă şi susţine că are în plan construirea unui parc industrial.

“Pe teritoriul administrativ al comunei Apoldu de Jos se află un nod rutier al autostrăzii. Avem posibilitatea să facem un parc industrial în zonă, împreună cu Consiliul Judeţean. Deocamdată, nu ştim câte noi locuri de muncă vor fi create sau ce suprafaţă va avea parcul industrial. Totul este la nivel de plan”, a declarat pentru gândul primarul Ioan Nicoară.

El spune că, trecând prin zonă, a remarcat că pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, în zona unde sunt alunecările de teren, „nu se vede autostrada”.

„În zona unde este alunecarea de teren, pe teritoriul localităţii Sălişte, nu se lucrează. Sau se lucrează, dar nu se vede autostrada. Am înţeles că totuşi s-a găsit o soluţie pentru alunecarea de teren, dar nu vă pot spune care este”, a declarat pentru gândul primarul din Apoldu de Jos.

La un parc industrial se gândeşte şi primarul din Sălişte, Aurel Stănilă.

„În zona nodului rutier, lângă Sălişte, avem o suprafaţă şi vrem să dezvoltăm un parc industrial. Este un proiect. Nu am o estimare, totul este în fază incipientă”, a declarat pentru gândul primarul din Sălişte (judeţul Sibiu).

Viceprimar Săliştea (Alba): Autostrada ne-a adus doar dezavantaje până acum

Nu toţi edilii se bucură de marele eveniment. Ioan Muntean, viceprimarul din Săliştea (judeţul Alba), susţine că autostrada le-a adus „doar dezavantaje”, locuitorii aşteptând încă despăgubirile în urma exproprierilor făcute de CNADNR pentru construcţia autostrăzii.

„Avantaje încă nu, doar dezavantaje a adus autostrada. Au fost expropriaţi oamenii şi nici până acum nu au primit banii, puţinul acela care este. O tranşă din bani au venit anul trecut, pe vremea asta. S-a mai făcut o tranşă de exproprieri, dar banii nu au fost plătiţi oamenilor”, a declarat pentru gândul Ioan Muntean, viceprimarul din Săliştea. El adaugă că „aşteptăm să se facă intrarea în autostradă, dar mai este de lucru”.

Ioan Muntean spune că preţul plătit de CNADNR pentru exproprieri a fost de doar 0,92 de lei pe metrul pătrat.

„Oamenii au primit acasă hârtie de la Guvern că vor fi expropriaţi şi că dacă nu sunt mulţumiţi, pot să conteste în instanţă. Doar o firmă, care primise 10.000 de lei, a contestat preţul şi după proces a mai primit încă 72.000 de lei. În cazul ei era vorba şi de o parte dintr-o hală. Oamenii nu au fost uniţi. Venise un avocat care se oferise să îi reprezinte în instanţă, dar dacă s-au dezbinat, nu au mai intentat proces”,ne-a declarat viceprimarul comunei Săliştea, Ioan Muntean.

Istoria inaugurărilor de autostrăzi. 115 noi kilometri de autostrăzi promişi în 2013

Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a afirmat recent, la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată de ProTV, că în 2013 vor fi daţi în folosinţă 115,5 kilometri de autostrăzi, ultimele loturi urmând să fie inaugurate în decembrie.

„Pe Deva – Orăştie s-au dat în circulaţie în iunie 17 km, urmează acum Lugoj-Deva lot 1 şi Orăştie- Sibiu lot 1,2 4, inaugurarea în decembrie”, a sintetizat Şova rugat să enumere autostrăzile date în circulaţie în 2013.

El a dat asigurări că toate lucrările programate pentru 2013 vor fi finalizate la termen, precizând că se ocupă „personal” de acest lucru. Întârzierile le pune pe seama faptului că POS Transport a fost blocat, dar şi pe seama preluării unei serii de probleme administrative sau de mediu, care ţin de societăţi precum Transelectrica sau Transgaz.

Primul tronson de autostradă din România a fost inaugurat în anul 1972, respectiv tronsonul Bucureşti-Piteşti al autostrăzii A1- Bucureşti-Nădlac.

În anul 1987 a fost deschis circulaţiei tronsonul Feteşti-Cernavodă al autostrăzii A2 Bucureşti- Constanţa.

Timp de 17 ani, 1987-2004, în România nu s-a mai dat în folosinţă nici un kilometru de autostradă.

În anul 2004 au fost inaugurate tronsoanele Bucureşti-Fundulea-Drajna, iar în anul 2007 tronsonul Drajna-Feteşti şi varianta ocolitoare a municipiului Piteşti.

În perioada 2009-2010 a fost inaugurat tronsonul Câmpia Turzii –Gilău al Autostrăzii Transilvania. În 2011 s-au tăiat panglicile pe centura ocolitoare a Sibiului şi segmentul Timişoara-Arad. Din 2012 se poate circula pe tronsoanele de autostradă Simeria-Deva, variantele ocolitoare ale Timişoarei şi Arad, tronsoanele Cernavodă-Medgidia Constanţa, şi parţial tronsoanele Bucuresti-Moara Vlăsiei şi parţial pe varianta ocolitoare a municipiului Constanţa.

În fine, în luna mai 2013 a fost deschis traficului tronsonul Orăştie-Simeria.

Sursa: www.gandul.info– 17.12.2013


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.