Podul PrietenieiSe circulă greu, încet, iar drumul pare a fi mai degrabă o provocare offroad, cel puţin până când treci pe partea bulgărească. Gândul a semnalat încă de la începutul anului starea în care se află Podul Prieteniei, cel care face legătura între România şi Bulgaria, iar situaţia carosabilului s-a degradat de atunci constant. Acum, reprezentanţii CNADNR se laudă că au început lucrările de reabilitare, iar şoferii par că au dat peste încă o problemă.

S-au promis reabilitări de milioane de euro ale carosabilului, s-au făcut câteva “cârpeli”, după care situaţia de pe podul Giurgiu-Ruse a devenit mai gravă ca niciodată, cu şoferii aşteaptând minute în şir să treacă de partea românească a podului pentru a ajunge la bulgari, unde se circulă mult mai bine. Acum, s-a dat startul unei noi reprize de peticit drumul, care a creat o nouă problemă: cozile din cauza circulaţiei care se desfăşoară pe un singur sens. CNADNR susţine însă că problema nu există şi că eventualele cozi au fost cauzate de schimburi de tură din partea bulgară a vamei.

La sfârşitul lunii ianuarie, reporterii gândul filmau “cârpelile” pe care le făceau muncitorii în asfaltul de pe Podul Prieteniei sau, după cum explicau reprezentanţii CNADNR într-un răspuns trasmis ziarului gândul, “lucrările de reparaţii cu mixuri asfaltice la rece, ca măsură provizorie de asigurare a desfăşurării în condiţii de siguranţă a traficului rutier”. Şoferii erau nevoiţi să aştepte şi 40 de minute pentru a ajunge în ţara vecină, atât din cauza TIR-urile care tranzitau spre Bulgaria, cât şi din cauza lucrărilor demarate de autorităţi.

O lună mai târziu, situaţia carosabilului este deplorabilă, TIR-urile care trec pe pod se balansează violent din cauza gropilor pe care şoferii de maşini mici încearcă să le ocolească pe cât posibil. Să treci podul peste Dunăre pare a fi mai degrabă o experienţă offroad decât un mod civilizat de a ieşi din ţară. Imaginile de mai sus au fost filmate duminică seară pe podul Giurgiu-Ruse.

“E inadmisibil. Au tot promis că-l repară şi noi încă ne rupem maşinile pe aici. La bulgari drumul e bun, dar când ai trecut în partea românească, parcă a fost bombardat”, a declarat pentru gândul Bogdan A, un şofer care încerca să ajungă duminică seară în Bulgaria.

“Din păcate, aceasta e imaginea noastră. Un drum făcut franjuri, care devine din ce în ce mai prost, oricât scandal am face. Măcar ştii la ce să te aştepţi în România de la intrare”, ne spune şi Marian U, un alt şofer român care încerca să trecă podul peste Dunăre la finalul weekendului.

Între timp, reprezentanţii CNADNR se laudă că au început de trei zile reparaţiile la pod. Acum se circulă pe o singură bandă, iar din această cauză noaptea trecută s-au format cozi de până la 10 kilometri de TIR-uri care încercau să treacă graniţa, potrivit Agerpres. Cei de la CNADNR văd însă lucrurile altfel.

“De trei zile au început reparaţiile la pod şi se circulă pe o singură bandă, dar la frontieră trecerea se efectua cursiv, TIR-urile staţionau aproximativ un minut pentru taxe şi verificări, dar este posibil şi ca autorităţile locale să dirijeze circulaţia în zona cartierului Rudari, de la intrarea în municipiul Giurgiu pentru a evita staţionarea acestora acolo”, a declarat reprezentantul CNADNR la Giurgiu, Bogdan Bratu, adăugând că TIR-urile au ajuns cel mai probabil să stea la coadă din cauza schimbului de tură din partea bulgară a vamei care durează o oră.

Lucrările de reabilitare vor fi realizate de asocierea Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering. Contractul, în valoare de circa 12,8 milioane de euro, cu TVA, a fost atribuit în luna octombrie 2014. Din această sumă, 85% repezintă finanţare nerambursabilă de la Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul banilor urmând să fie asiguraţi de la Bugetul de Stat. În luna noiembrie 2014 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.

“Din cele 16 luni, 2 luni reprezintă perioada de proiectare, care se va încheia la sfârşitul lunii ianuarie 2015. După finalizarea perioadei de  proiectare va începe perioada de execuţie a lucrărilor, însă din cauza condiţiilor meteorologice caracteristice perioadei de iarnă, execuţia propriu zisă va fi posibilă începând cu luna martie 2015”, explica cu puţin timp în urmă CNADNR.

Lucrările de reabilitare ar trebui să fie finalizate până pe data de 31 decembrie 2015.

Câţi bani a încasat CNADNR din taxa de pod

Aproximativ 12,7 milioane de euro este suma pe care CNADNR a încasat-o anul trecut din tariful de trecere a podului peste Dunăre, în sensul Giurgiu-Ruse, potrivit unui răspuns transmis luni gândul de CNADNR.

Deşi suma ar fi ajuns pentru construcţia a mai bine de doi kilometri de autostradă, drumul de intrare în România este plin de adevărate cratere, şoferii fiind nevoiţi să facă slalom printre ele. Drumul este însă mult mai bun pe partea bulgărească a podului.

Podul, construit în 1952, are o lungime de 2.224 metri, din care 1.146 metri aparţin României. Tranzitul se poate realiza atât pe calea ferată, cât şi pe şosea.

În vara lui 1997 a avut loc recepţia oficială a lucrărilor de consolidare a podului. Lucrările au început în 1995, fiind finanţate cu 1,2 milioane de ECU (monedă care a precedat euro), echivalentul a circa 1,4 milioane de dolari, prin Programul PHARE, de către UE.

Acestea au constat în reparaţia hidroizolaţiei, a îmbrăcăminţii asfaltice, precum şi înlocuirea rosturilor de dilataţie. Executantul lucrărilor a fost CCCF Bucureşti, iar consultant firma Consitrans.

Data articol: 01/04/2015

2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Aveți nevoie de ferestre și uși?

ferestre și ușiÎncercați să ne cereți o ofertă și nouă și veți primi comisioane. Discounturile pot fi de la 20% pînă la 60%. De ce? Deoarece ne putem permite avand o oferta completa și fiind importatori direcți de profile!

La unele comenzi de ferestre și uși, oferim gratuit plasele de insecte.

Facem contracte de întreținere / mentenanță. Intrați acum în parteneriate ce vă pot aduce câștiguri mari.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…