Discutiile cu mediul politic pe marginea documentului de baza al infrastructurii romanesti se dovedesc atat de complicate incat determina Guvernul sa il transforme in proiect de lege.
surpriza
Surse guvernamentale au precizat, marti, pentru cursdeguvernare.ro ca Master Planul General pe Transporturi va fi aprobat in sedinta de guvern la mijlocul lunii mai, urmand sa plece spre aprobarea Parlamentului sub forma unui proiect de lege.

In acest moment, documentul se afla in circuit intern de avizare.

Potrivit unor surse europene, oficialii de la Bruxelles evita cu greu exasperarea cu privire la hatisul politic in care s-a impotmolit Master Planul romanesc.

Documentul trebuia avizat de Comisia Europeana pe data de 22 martie, la data respectiva fiind programata la Bruxelles o discutie finala la care delegatia romana nu a mai ajuns din cauza ca zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste.

Infrastructura primitiva in Romania: Autostrazi vs. drumuri de pamant

Documentul romanesc a primit “unda verde” o luna mai tarziu

Surse din cadrul Comisiei Europene au declarat ca oficialii europeni nu au mai cercetat in amanunt planurile de infrastructura si au transmis un mesaj de tipul: “Faceti ce vreti, numai aprobati-l odata. Trebuie sa treceti de stadiul de plan, cineva trebuie sa il asume si nu mai trebuie modificat!”.

Surse din guvern sustin, insa. ca orice Master Plan s-ar face, pana nu devine o lege insusita de toata lumea, exista riscul ca fiecare ministru al Transporturilor sa taie sau sa adauge ceva pe el, sa modifice prioritati sau sa-si impuna propria, si vremelnica, “viziune”. Asa cum s-a inmplat pana acum cu coridoare care parea de la sine inteles ca vor fi construite.

Presiuni politice pentru modificare

Solutia aleasa de Guvern, aceea de a trece Masterplanul prin lege, nu este cea mai potrivita pentru a satisface cerinta Comisiei Europene: spre deosebire de ordonanta de urgenta, care devine lege imediat dupa publicarea in Monitorul Oficial, un proiect de lege aprobat de Guvern intra in circuitul de aprobare parlamentar fara un orizont clar de adoptare si cu posibilitatea introducerii unor modificari fundamentale.

In 15 martie 2016, secretarul de stat Marcel Bolos afirma ca Master Planul urma sa fie aprobat de guvern pana pe 15 aprilie, avand la baza o aprobare a Parlamentului.

“Este pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevazuta o pedeapsa cu privarea de libertate”, anunta la vremea respectiva Marcel Bolos.

Surse din Ministerul de Transporturi afirma ca nimeni nu a tinut cont de declaratia secretarului de stat, presiunile politice pentru modificarea documentului in functie de diverse interese locale continuand si in prezent.

Citeste mai departe despre Politizarea infrastructurii distruge si noul Master Plan pe Transporturi pe cursdeguvernare.ro.

sursa


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.