autostrada, autostrada Comarnic-Brasov

În prezent, constructorii autostrăzii Comarnic-Braşov sunt în curs de a obţine avizele necesare de la mai multe instituţii şi companii, printre care STS, companiile de utilităţi, Agenţia pentru Protecţia Mediului.

“La începutul lunii februarie, s-au prezentat la Consiliul Judeţean Prahova reprezentanţi ai constructorului, am analizat traseul şi ei au cerut eliberarea certificatelor de urbanism. Sunt mai multe avize de care au nevoie, între care inclusiv de la STS, de la companiile ce deţin reţele de cabluri electrice, conducte de apă ce trebuie mutate, plus avizul de mediu. În final, după ce obţin şi autorizaţia de construcţie, se pot apuca de lucrări”, a declarat pentru gândul preşedintele CJ Prahova, Mircea Cosma.

“Planşa cu autostrada are aproape 3 metri”

El a spus că CNADNR a transmis către CJ Prahova planşa cu planul noii autostrăzi care le-a fost prezentată unora dintre primarii localităţilor pe unde va trece autostrada.

Pe site-ul CJ Prahova au fost postate fotografii de la prezentarea planşei cu autostrada Comarnic-Braşov unor primari din judeţul Prahova

“Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a transmis planşe ale autostrăzii care au fost puse la dispoziţia fiecărei primării (de pe traseul autostrăzii n.n.), astfel încât primarii să se lămurească, să ştie unde sunt podurile, unde sunt viaductele, unde sunt ieşirile de pe autostradă. Planşa cu planul autostrăzii are aproape 3 metri”, a spus Cosma.

“La finele lunii ne întâlnim cu primarii localităţilor pe unde va trece autostrada să discutăm care sunt concluziile după ce aceştia vor fi analizat planul autostrăzii”, a declarat pentru gândul preşedintele CJ Prahova, Mircea Cosma.

Cu toate acestea, sunt mai multe aspecte rămase neclare în ce priveşte autostrada Comarnic-Braşov. În primul rând, autorităţile nu au precizat cine sunt băncile care vor finanţa proiectul, în presă vehiculându-se informaţii potrivit cărora una dintre băncile finanţatoare s-ar fi retras.

Dan Şova, actualul ministru al Transporturilor, a declarat în decembrie anul trecut că BEI, BERD şi Banca Mondială s-au arătat interesate de finanţarea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov. Contactat de gândul, vicepreşedintele Băncii Europene pentru Investiţii (BEI), Mihai Tănăsescu, s-a abţinut să dea orice detalii despre implicarea BEI în finanţarea autostrăzii Comarnic-Braşov.

Pe de altă parte, surse oficiale au declarat pentru gândul că în cazul autostrăzii Comarnic-Braşov nu este rezolvată problema exproprierilor, astfel că pe unele porţiuni de pe traseul autostrăzii lucrările nu pot începe.

“Lucrările pot începe cu organizarea de şantier, aducerea utilajelor, se pot ataca bucăţile ce nu necesită exproprieri, pe terenuri ce aparţin statului. Cel mai devreme lucrările pot să înceapă după 15 aprilie”, au declarat surse oficiale.

Lucrările la autostrada Comarnic-Braşov, anunţate că vor începe în aprilie, vor avea “probabil o mică întârziere”, a declarat recent Dan Şova, cu ocazia audierii sale din Parlament pentru portofoliul de la Transporturi. El a adăugat repede însă că „lucrările vor începe anul acesta, suntem în grafic şi îl facem”. Întrebat de unul dintre parlamentari care este termenul pentru începerea autostrăzii Comarnic-Braşov, Şova s-a eschivat de la un răspuns clar, menţionând că “lucrările vor începe în aprilie”, ca apoi să spună că, de fapt, “probabil că va fi o mică întârziere”. El a explicat că BEI, BERD şi Banca Mondială, instituţii care s-au arătat interesate de finanţarea proiectului Comarnic-Braşov, trebuie să termine procesul de due diligence necesar înainte de acordarea unei finanţări într-un proiect.

Deşi luna viitoare ar trebui să înceapă lucrările la Comarnic-Braşov, în zonă nu a apărut nici un utilaj, potrivit stirlleprotv.ro

Valoarea investiţiei pentru autostrada Comarnic-Brasov, de 53 de kilometri, este de 1,8 miliarde de euro, potrivit anunţului făcut în ianuarie de Victor Ponta. Premierul estima în ianuarie că în 20 aprilie va fi semnat şi contractul cu asocierea câştigătoare a licitaţiei, cu care Guvernul a semnat un memorandum. Potrivit lui Ponta, în jurul acelei date ar trebui inaugurat şi şantierul autostrăzii.

Premierul Ponta a mai anunţat că autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 53,215 km plus 7 km de drumuri de legătură şi că include 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Buşteni, Predeal şi Râşnov).

Potrivit memorandumului semnat în ianuarie de autorităţi cu asocierea Vinci- Strabag -Aktor, ultimul kilometru al autostrăzii va fi finalizat în 2017.
Gândul a scris că premierul Ponta şi-a condiţionat, la începutul anului trecut, candidatura la alegerile parlamentare din 2016 de terminarea autostrăzii Comarnic-Braşov în 2016.

Construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov a eşuat deja de două ori, tot din lipsa banilor şi tot cu aceleaşi companii care au câştigat şi de data aceasta licitaţia.


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.