“Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14 noiembrie 2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie – Sibiu va fi efectuată doar atunci când antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum”, se arată într-un comunicat al CNADNR.

Compania de Drumuri precizează că în privinţa apariţiei unor fisuri la km 60+66, investigaţiile au arătat că acestea sunt “de natură superficială” şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.

“Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate antreprenorului conform prevederilor contractului Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965. În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR”, conform sursei citate.

În prezent sunt investigate cauzele care au determinat producerea acestor fisuri, în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare.

“Antreprenorul şi consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate. Precizăm că în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea şi a altor autostrăzi şi drumuri noi”, potrivit CNADNR.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a inaugurat la 14 noiembrie lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie după o ultimă inspecţie pe tronsonul de 22 de kilometri, pentru a se asigura că traficul se poate desfăşura în siguranţă, în condiţiile în care mai existau lucrări necesare în zonă.

Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizaţi din respectivul lot nu puteau fi daţi în folosinţă deoarece nu exista nicio ieşire de pe autostradă între Sălişte şi Cunţa.

Data articol: 26/11/2014

2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Aveți nevoie de ferestre și uși?

ferestre și ușiÎncercați să ne cereți o ofertă și nouă și veți primi comisioane. Discounturile pot fi de la 20% pînă la 60%. De ce? Deoarece ne putem permite avand o oferta completa și fiind importatori direcți de profile!

La unele comenzi de ferestre și uși, oferim gratuit plasele de insecte.

Facem contracte de întreținere / mentenanță. Intrați acum în parteneriate ce vă pot aduce câștiguri mari.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…