Autostrada Sibiu-Piteşti, care care trebuia să traverseze Carpaţii pe Valea Oltului, nu mai face parte din programele prioritare ale Guvernului, potrivit programului prezentat astăzi.

Bucureştiul va fi legat de Transilvania pe ruta Braşov-Sibiu, pe autoastradă, şi nu pe ruta Piteşti-Sibiu,  aşa cum au fost făcute planurile de ani de zile. Cel puţin aşa reiese din documenteul prezentat azi de premierul Victor Ponta referitor la priorităţile programului de autostrăzi ale Guvernului.

Planurile Executivului se referă la construcţia prioritară a unei autostrăzi între Sibiu şi Braşov, care să lege Bucureştiul de autrostrada de pe corodorul IV, la Sibiu, după ce se va fi terminat construcţia tronsonului Comarnic-Braşov, care ar urma să fie realizat în regim de concesiune.

Premierul a declarat, în faţa grupurilor parlamentare USL, că anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de Euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă suplimentară.

Vedeţi, integral, programul de construcţie de autostrăzi, ataşat, în galerie

“După 2000 s-au făcut foarte multe hărţi, dar foarte puţine lucruri în mod real. Vreau să vă rog, după ce o să fac această prezentare, să discutaţi în comisiile de specialitate cum putem îmbunătăţi această strategie, ţinând cont de realitate şi de resursele financiare. Şi, dacă veţi fi de acord, este şi ideea unuia dintre colegii noştri parlamentari, dacă sunteţi de acord, să facem un proiect de lege din strategia de construcţie a autostrăzilor, care să fie votat de către Parlament şi care să rămână ca o obligaţie pentru viitoarele guverne şi pentru ca, ceea ce am început, să nu oprim şi să o luăm de la capăt”, a spus premierul.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a dat de înţeles în repetate rânduri că planul actual de “închidere” a coridorului IV pan european, de la Nădlac la Constanţa, care presupune o autostradă între Sibiu şi Piteşti ar putea fi modificat, din cauza costurilor prea mari.

“De la Sibiu la Pitesti, cea mai ieftina varianta este 3,2 miliarde euro. Atat costa autostrada. De la Sibiu la Brasov, ca sa incheiem coridorul IV Brasov – Comarnic – Bucuresti, cea mai scumpa varianta e 900 de milioane de euro. Diferenta intre cele doua tronsoane, pentru a inchide Coridorul IV, e aproape de 400%. Si mai am un argument, foarte simplu. Toti banii europeni pe autostrazi pentru perioada 2014-2020 sunt 3 miliarde de euro. Sibiu – Pitesti e 3,2 miliarde de euro, deci nici pe aia n-o facem. Daca avem 3 miliarde de euro pe langa Sibiu – Brasov, putem contrui si alte tronsoane, ne mai raman 2,2 miliarde euro sa construim. Daca facem numai Sibiu – Pitesti, n-avem bani s-o terminam din banii europeni si nici fizic n-o terminam pana-n 2020”, a spus Dan Şova.

Autostrada Sibiu-Piteşti este prezentă în planurile Guvernului abia la orizontul anului 2022.

http:www.economica.net 03.12.2012


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Articole Interesante si Utile pentru Dvs

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

hidroizolatii balcoane terase trotuare bai bucatariiHIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.