Ambuteiaje, drumuri interminabile de acasa spre serviciu si invers, lipsa locurilor de parcare si foarte foarte multi nervi. Ati recunoscut deja problemele intampinate de multi dintre noi in trafic, in Bucuresti si in alte orase. Cu totul altfel stau lucrurile in capitala Spaniei. La Madrid planurile se fac pe cel putin zece ani. Iata rezultatul!

autostrada MadridCiprian Baltoiu, corespondent Digi24 in Spania: „Inca din secolul trecut, mai exact din 1950, autoritatile locale de aici de la Madrid si-au dat seama ca orasul se va dezvolta intr-un ritm alert. Aparusera foarte multe masini, dar si primele ambuteiaje pe strazile extrem de inguste din centrul istoric al capitalei. De aceea, autoritatile s-au pus pe treaba. Zece ani a durat proiectarea si apoi 20 de ani constructia celei mai importante autostrazi din zona centrala a Madridului. Este vorba de M30, un adevarat oras intr-un oras. Si aceasta autostrada este doar una dintre cele patru care inconjoara acum capitala Spaniei”, informeaza digi24.ro.

Constructia autostrazii a inceput in 1969. Pentru a nu interveni in zonele istorice, au fost identificate strazile cu putine constructii. La final, orice sofer aflat la o distanta medie de 5 km de centrul istoric al Madridului, putea sa ajunga in cel mai scurt timp la inelul central ocolitor. A fost gandit fiecare amanunt pentru rezolvarea problemelor din trafic de la acea vreme. Si mai important, arhitectii au gandit pentru viitor: dimensiunile autostrazii proiectate de ei depaseau cu mult necesarul traficului din 1970. La aproape jumatate de secol de atunci, previziunile proiectantilor s-au adeverit. Madridul poate respira din punct de vedere al traficului.

Ciprian Baltoiu, corespondent Digi24 in Spania: „Autoritatile, de aici, de la Madrid au proiectat aceasta autostrada, M30, gandindu-se la comoditatea cetatenilor din capitala Spaniei, pentru ca acestia sa poata traversa de la nord la sud, de la est la vest oricand au nevoie pe parcursul a 24 de ore, fara niciun fel de probleme.”

Cea mai grea parte a lucrarilor au fost tunelurile. Unul singur are 12 kilometri. Cu tot cu bretelele de acces, sistemul inglobeaza 72 de kilometri. Gratie acestora, autoritatile au putut lasa la suprafata cat mai multe spatii pentru parcuri si cartiere de locuinte.

Ciprian Baltoiu, corespondent Digi24 in Spania: „Aceste tuneluri sunt adevarate opere de arta, nu doar prin complexitatea lor, ci mai ales prin utilitatea acestora. Inchipuiti-va ca sub nivelul la care ne aflam mai exista un tunel folosit doar de serviciile de urgenta. Astfel, daca circulatia ar fi blocata in locul in care ne aflam, serviciile de urgenta pot sa ajunga in orice parte a tunelului pentru a interveni acolo unde este necesar. In plus, nu creaza nicio senzatie de claustrofobie, asa cum spunea candva un primar al Bucurestiului, atunci cand se declara impotriva construirii unor tuneluri prin Bucuresti.”

Cand treci prin tunelurile autostrazii M30 din Madrid se vede doar o mica parte a acestei constructii gigantice. Este un adevarat oras sub oras, plin de tehnologie si de personal, care se ingrijeste de buna lui functionare.

Lunar, prin aceste tuneluri trec un milion si jumatate de masini. Intretinerea anuala a autostrazii este de 50 de milioane de euro, bani platiti de primarie.

Desi conceputa in anii 50, autostrada s-a adaptat permanent traficului rutier, inaungurandu-se noi conexiuni dinspre cartiere catre M30. Limita de viteza este de 90 de km la ora, ceea ce permite traversarea de la nord la sud a Madridului in 20 de minute, cu posibilitatea de a vedea si ceva din oras. In caz contrar, exista alte 3 autostrazi care evita zonele centrale si care ocolesc capitala Spaniei la 10, 15 si respectiv 20 de km de centru.

sursa


2%

din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a Asociației pentru Antreprenoriat Comunitar, nu către stat. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Dezvoltarea Personală, Comunitară și Socială.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.

Aveți nevoie de ferestre și uși?

ferestre și ușiÎncercați să ne cereți o ofertă și nouă și veți primi comisioane. Discounturile pot fi de la 20% pînă la 60%. De ce? Deoarece ne putem permite avand o oferta completa și fiind importatori direcți de profile!

La unele comenzi de ferestre și uși, oferim gratuit plasele de insecte.

Facem contracte de întreținere / mentenanță. Intrați acum în parteneriate ce vă pot aduce câștiguri mari.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…